Google

Wednesday, July 04, 2007

Back To School...




Alhamdulillah akhirnya berjaya jugak aku melangkah kaki ke universiti semula..tapi kali bkn uia..kenapa?boleh tanya member2 yang tgh ambik masters kat sana..huhu..so kali ni tpt pilihan adalah upm..faktor utama lokasi strategik..pastu research grant berlambak kat situ, so hopefully boleh rembat satu..kerker..

Smlm gi register bersama2 keluarga tersayang..(angkut sekali anak aku yg tgh nyenyak tidur..pastu laki aku pun terpaksa EL)..hehe..takpe sekali skala..sampai2 kul 7.45am gi bfast dulu pastu terus ke pusat kesihatan upm nak buat medical check up..spt dijangkakan punyalah ramai manusia nak buat check-up..yelah ni minggu registration pun..dgn bdk2 undergraduate lagi yg blm buat..dahlah terlupa bgtau nurse kat bhgn pendaftaran tu aku tgh pregnant..apa nak kata nyaris nak gi x-ray..dah siap tukar baju pakai baju seksi tu(baju apron tali ikat blkg)..las2 tanya bdk yg amik gmbr tu.."dik pregnant blh x-ray ke?"...budak tu apa lagi..dgn gabranya dia jwb..'"Gi tukar baju balik..cepat2!"..sbbnya kalau ikutkan nak masuk blk tu pun xblh..apalagi siap kena marah le dek org tua yg dah register record dlm sistem radiologi tu..(alah dia mrh sbb taktau nak delete blk record tu)..ahh pedulikan asalkan baby aku selamat..pastu gi test air kencing masyaallah punyalah lama nunggu..ada kat sejam..dah dpt result pi jumpa blk dktr consultation tu..terus dia sound.."u r pregnant?..hmm the nurse should ask u 1st..its ok"..fuhh seb baik dia tak mrh aku..mmg baik doc ni..org middle east..pastu kira2 siap dlm kul 11am..terus gi post graduate center nak register...anis dah siap tidur nyenyak semula lps ngamuk 2-3 kali(tensen je papa dia)..kat center tu mmg sng kalau compare dgn enrolment kat uia aritu..aku register tak sampai 30min n takyah nak isi apa2 borang except borang kad mattrik sekepg..yg lain semua data dah ada...tapi yg nyata mmg ramai foreigners..rasa mcm kat uia je plk..lps dah siap semua ingat nak gi melawat advisor tersayang kat fakulti tapi dia takde pulak..so apa lagi kitorg gi mkn n jln2 kat alamanda sampai ptg baru balik..mmg penat satu hari....



harap2 aku dpt buat thesis ni dgn cepat dan sempurna..ingat2 nak smbg blk reearch ipv6 tu(ida mesti fobia..huhu)..taknak jadi mcm research final year dulu..sem 1st ni maybe tough sikit sbb aku stil keje...financial cond tak mengizinkan..tapi kalau ada rezeki dpt fund bolehlah berenti..adeh ntahla..dahla ngandung lagin ih..bak kata laki aku.. aku mcm superwoman 3 in 1... ngandung+kerja+belajar...ntahla boley ke..insyallah...

5 comments:

Anonymous said...

ha'a la payah... superwomen betul kalo camni... larat ko yek..xpe2 payah boleh!

nak cont. ipv6??? hehe xpe tp ko jgn tnya aku apa2 psl perkara berkaitan yek..contohnyer.. ko ada simpan lagi x kitanyer report dulu..bla bla bla.. sbb aku dh delete all the memory pasal final project hahaha..

Anonymous said...

huish ganas ko ida..siap dah delete seme memori tuh..takpe jgn risau..rasa2 aku tak jadi kot buat ipv6 tu sbb advisor aku ckp dah ramai sgt yg buat mende tuh..tak sangka ramai gak yg berminat buat mende ni..kita je yg reject..huhu

Kain Ela DotCom said...

oit aku baru perasan ko letak nama tweety tu, hampeh...

Anonymous said...

wah..caya la payah lgi hebat dri syampoo, 2 in 1 jer ko 3 in 1. anyway gud luck and all da best. aku mmg respek la org yg further studi nihh lgi2 yg 3 in 1, tabik cket..hehehe
aku dah berkarat la x leh nk studi dah,lgi pun ade cket itu malas..muhahaha
take care!

Nisa Zack said...

salam sis nak tanya, sis dulu student uia k masa foundy? macam mana ya apply upm utk degree?

baby-gaga

baby

anis-gaga

baby development