Google

Tuesday, June 19, 2007

COrat - cORet



Lama rasanya tak berblog..bkn apa...rasa mcm sedih pulak arini bila aku hantar anis ke nursery..actually tiap2 pagi hntr dia mmg aku sedih..tapi tadi 1st time aku menitis air mata..dia tak menangis pun tapi bila aku tgk renungan mata dia jauh merenung aku dgn renungan satu mcm..tiba2 jadi sebak...aku terpikir..apa agaknya yg dia pikir?kenapa mama hantar dia kat org lain?mama tak sayang dia ke?..mula2 tu dia ingat aku nak bwk dia jln2 sbb saja bwk jalan jauh skit tapi bila masuk je simpang nursery dia dah tarik muka..sian sungguh masa tu..mmg tak sampai hati...tapi nak buat camne itulah yg dia kena face everyday..jumpa makayah dia 3-4jam je sehari..itupun kalau diorg larat nak layan dah letih balik keje..sbb tu kalau ari tak hujan lepas blk kerja aku mesti kena bwk dia main kat playground..release tension..bdk2 pun ada tension..ntahla dulu2 masa dia baby tak rasa sgt sedih sbb dia tak paham apa2..tapi bila dah besar ni rasa kesian pulak..



suppose today aku MC sbb migrain tapi ada e-court proposal yg tak abih2 lagi kena siapkan arini jgk so kena la datang kerja..aku pun taktau la sampai kapan aku nak kerja kat co ni..boring mmmg boring..buat projek IT government ni mmg meletihkan & membosankan (org kjaan jgn mare ye)..tapi nak camno dah rezeki mcm ni..coordinate projek mmg seronok tapi bila buat proposal mmg tension!..ini marketing punya kerja la..boring betul boss ni..sejak2 kena buat proposal ni aku dah stat cari kerja lain..(biasa le)..tapi yg payah bin susahnya sbb aku ni 4 months preggy..caner nak cari kerja lain..tawakkal jelah..kalau ada rezeki tak ke mana..tulah ingat2 nak smbg belajar je tapi nak korek duit mana..mls dah nak amik loan..ptptn dulu pun tak terbayar..nak amik research geran kena tggu 2nd semester baru boleh apply(tu pun kalau dapat)..1st sem nak cekau duit mana..dgn monthly nak byr loan,keta,education dll..ntahla..mmg betullah kalau setakat house income rm6k mmg cukup2 mkn..itupun baju,kasut,tudung n semua benda2 ponpuan tu rasa2nya dah setahun tak bertukar..huhu..apa nak buat..tiap kali nak pergi shopping brg sendiri last2 mesti brg2 anak jgk yg kita beli..aku rasa ramai parents kat kl yg senasib mcm aku ni

5 comments:

Anonymous said...

payah.. hehe.. 6k.. byk gak tu payah.. cuma dok kl kan.. byk camne pon mesti akan jadi cukup2 makan sajakan.. aku dulu tak keje lepas dpt jihah.. mmg tak sampai hati nak bg dia org lain jaga.. tapi tu laa.. ingat kan dah silap dah keputusan aku buat tu.. iyelah.. belajar2 penat2.. duit abih byk.. sekali tak keje.. sume marah kat aku.. aku diam jer.. tapi tu laa.. la ni baru nmpk.. rezeki tu tak kemana.. ada.. Allah bagi.. alhamdulillah.. hehehhe.. eh.. ape aku tulih ni eh.. cam pelik lak rasa.. hmmm..

Anonymous said...

betoi la ami 6k byk tuhh..hehehe
tp besa la kan gaji ni kalu byk mane pun x pernah nk cukup..ape org kate lgi beso periuk nasi tu lgi byk kerak nyer, ape2 pun rejeki ni Tuhan kasik bukan dlm bentuk duit jer..cume kite yg x sedar..mcm ko payah dah nk dpt 2nd lgi rejeki name nyer tuu..ekekeke
InsyaAllah nnt ade la rejeki tok adek anis tu ..

Anonymous said...

uish byk tu 6k... xckp yeh? kitorang seciput je..hmmm maybe belanja utk anak byk kot... xpe... mcm ono ckp, nanti ada la rezeki tambahan bila anak bertambah, insyaAllah...ko kan terer cari keje baru...go payah go! tapi tggu le meletop dulu kalo nk tukau keje pon heheh..

Anonymous said...

ish2 korg ni dok citer pasal 6k tu pehal..aku punyer syer ciput je..suku je..kerker..laki aku ni almaklum le anak sulung byk gak kena pikir..adik2 seme belajo lagi..lagipung 6k tu secara kasar..bersih tolak epf socso income tax(laki aku dah kena)..ada le tggl separuh je kot..hmmm alahai..

ami..tulah ko mesti paham apa yg aku rasa skang..mmg sian nak bagi anak org lain jaga tapi dlm kes aku mmg takde choice..tulah tuah ayam kita nmpk tuah org sapa tau..

ono..betulah apa ko ckp..aku rasa kalau 10k pun takkan cukup2..mcm ada experience je?!!kerkerker..

ida...tulah pasal..dah nasib bdn dua2 aku pregnant tak keje..tapi tgklah kot2 aku leh maintain keje ni sampai beranak..nak ke cina2 tu?!!ntah2 esok terus2 aku dpt 'love letter' dpd depa..huhu

salmi said...

tak per payah.. insyaAllah.. setiap org tu ada rezeki dia Allah dah tetapkan.. dun wori.. ni tak mer lagi nak tmbh rezeki lagi ni.. insyaAllah anis nak ada adik.. leh dia main sama2.. nanti kurang la rasa bosan dia sikit.. nanti ko plk yg penin sebab asyik depa asyik nak berebut saja.. hehhehe.. aku balik mesia ni nanti kalau la aku ada choice aku mmg tak nak keje.. hehehe.. tp tu laa.. aku ada tanggungjawab utk family sebelah aku.. kesian kat depa.. tu laa.. doa je la yg terbaik.. mudah2an kita semua Allah jaga dan pelihara.. take care..

baby-gaga

baby

anis-gaga

baby development